Что за Рубикон
Что за Рубикон?
RenamedUser_22076479 #1 Отправлено 27 окт 2015 – 16:53
- Наверх
iulian007 #2 Отправлено 27 окт 2015 – 16:54
- Наверх
anonym_Ud1jWUm2ZNoH #3 Отправлено 27 окт 2015 – 16:54


11.08.2021
martinkaz78 (27 Окт 2015 – 16:53) писал:
введи в гугле Паблус! Это Рубикон!
- Наверх
Vitalij_LAT_ #4 Отправлено 27 окт 2015 – 16:56
- Рубикон — небольшая река к северу от Римини.
- Рубикон — символ условной или реальной границы, последствия пересечения которой нельзя предсказать и предотвратить (переход Рубикона — принятие опасного и бесповоротного решения).
- Рубикон — агитационный фильм 30-х годов XX века.
- Рубикон — энциклопедический ресурс рунета.
- Рубикон — название ряда Российских фирм, компаний.
- Рубикон (река, впадает в Берингово море) — небольшая река в Чукотском автономном округе.
- Рубикон (WOT) — самое ожидаемое обновления World of tanks .
Последнее наиболее важное
- Наверх
iulian007 #5 Отправлено 27 окт 2015 – 16:56
5958062 (27 Окт 2015 – 13:56) писал:
- Рубикон — небольшая река к северу от Римини.
- Рубикон — символ условной или реальной границы, последствия пересечения которой нельзя предсказать и предотвратить (переход Рубикона — принятие опасного и бесповоротного решения).
- Рубикон — агитационный фильм 30-х годов XX века.
- Рубикон — энциклопедический ресурс рунета.
- Рубикон — название ряда Российских фирм, компаний.
- Рубикон (река, впадает в Берингово море) — небольшая река в Чукотском автономном округе.
- Рубикон (WOT) — самое ожидаемое обновления World of tanks .
Последнее наиболее важное
- Наверх
RenamedUser_22076479 #6 Отправлено 27 окт 2015 – 16:57
iulian007 (27 Окт 2015 – 16:54) писал:
а ясно! скукота! Картошка как обычно не сможет!
- Наверх
guru_kosmos #7 Отправлено 27 окт 2015 – 16:57
Время, которое у нас есть, — это деньги, которых у нас нет.
Набор в ФАН клан без обязаловок,РЭ 1250 +,ПП53+ вопросы в л/с
- Наверх
RenamedUser_20470298 #8 Отправлено 27 окт 2015 – 16:58
ПАБЛУС. ПАБЛУС Я ТОНУ. Я ТОНУ НА ЗЕМЛЕ,ПАБЛУС. ЭТО РУБИКОН.
Вот что такое Рубикон.
- Наверх
SmauJIik #9 Отправлено 27 окт 2015 – 16:58
- Наверх
Yaito #10 Отправлено 27 окт 2015 – 17:01
Адепт секты WZ-120-1-G FT
- Наверх
CBETA_MOPKOBKA #11 Отправлено 27 окт 2015 – 17:01
5958062 (27 Окт 2015 – 16:56) писал:
- Рубикон — небольшая река к северу от Римини.
- Рубикон — символ условной или реальной границы, последствия пересечения которой нельзя предсказать и предотвратить (переход Рубикона — принятие опасного и бесповоротного решения).
- Рубикон — агитационный фильм 30-х годов XX века.
- Рубикон — энциклопедический ресурс рунета.
- Рубикон — название ряда Российских фирм, компаний.
- Рубикон (река, впадает в Берингово море) — небольшая река в Чукотском автономном округе.
- Рубикон (WOT) — самое ожидаемое обновления World of tanks .
Последнее наиболее важное
А как же Кубикон Рубикон?
- Наверх
1Terrikon1 #12 Отправлено 27 окт 2015 – 17:02
SmauJIik (27 Окт 2015 – 16:58) писал:
у некоторых и 15 на 15 не тянут-что предлагаешь?
- Наверх
Kolioc #13 Отправлено 27 окт 2015 – 17:03
- Наверх
FuntoomaS #14 Отправлено 27 окт 2015 – 17:05
– Рубик-джан! Ты только не обижайся, но я тебе один умный вещь скажу. Твой машина стоит в соседнем – дворе. Я так думаю.
Это игрище определённо катиться и катиться .
Немножко предыстории
Два с половиной года назад у Wargaming случился «Рубикон» — худшее обновление в World of Tanks за номером 10.0, которое позже решили отменить и не выпускать. Компания готовилась к запуску несколько месяцев, планировала целый ряд усовершенствований, но по итогу анонс обновления на YouTube зрители «заминусили» в хлам и на сцену пришлось выйти лично Виктору Кислому, который извинился за неоправданные ожидания «танкистов». Под громким названием «Рубикон» (ведь все вы понимаете смысл выражения «перейти Рубикон»?) разработчики и игроки видели разный продукт. И когда ожидания игроков не оправдались, реакция была понятно какой.
Для многих геймеров именно «Рубикон» стал точкой прощания с игрой. Однако для Wargaming, возможно, этот внутриигровой скандал оказался мотивирующим пинком к изменениям до версии World of Tanks 1.0.
Примечательно, что накануне выхода патча мы общались с популярным в те годы YouTube-блогером и вполне конструктивным критиком Wargaming Даниилом «Murazor» Паращиным. Он в том числе говорил, что введение артиллерии было геймдизайнерской ошибкой, изменения происходят вяло, баланс надо править, многие разработчики в свою игру не играют, а часть людей ушла из разработки, когда проект стал успешным и начал приносить огромные деньги. К сожалению, мы допустили ошибку, попросив комментарий у Wargaming и согласившись предоставить им черновик. После этого Даниил отказался от публикации, а спустя еще какое-то время был приглашен в компанию на постоянную работу и переехал из прохладного Львова на теплый Кипр.
Его перу принадлежит переработанная артиллерия, которая теперь не только наносит урон, но еще и на добрый десяток секунд делает мишень недееспособной. Если до этого пушки были токсичными, то после изменений они стали супертоксичными. С тех пор Murazor больше не общается со своими подписчиками на YouTube и пропал с радаров в других соцсетях.
Но это все лирика, чтобы вы примерно понимали, на какой стадии я забросил World of Tanks, зачем я в них на месяцок вернулся и что же я там узрел.
Какие награды ждут игроков на десятилетие WOT
Главная награда – историчный стиль на Т30. Это настоящая легенда «Мира танков», и опытные танкисты помнят эту машину на 10-ом уровне. Сейчас танк сместили с пьедестала, но он продолжает оставаться грозным оружием.
Дополнительно участники получают:
- Юбилейные монетки;
- Медаль за собранные ключи: этапная награда с изменяемой визуализацией;
- Медаль за участие в событии;
- Эпичную нашивку, которую получают игроки, собравшие все ключи события.
Кстати, всего золотых ключей в событии пять, но для получения уникального стиля потребуется собрать 3. Поэтому этот этап празднования десятилетия игры действительно является Рубиконом: это последняя возможность собрать все ключики и накопить нужное количество для получения главного приза.
3 акт: Рубикон
2014-2015 гг. Одно из самых неоднозначных изменений с громким названием, когда клиент игры разделили на SD и HD версии. Для клановиков добавили Укрепрайоны. Появилась ветка японских танков с их монструозными тяжами.
Но у многих игроков этот период развития игры и по сей день ассоциируется со словами: «Паблус, Паблус, я тону на земле!»
Rubicon Trail Special Requirements
All Jeep vehicles shall adhere to the following requirements for the Rubicon Trail Jeep Jamboree:
- A minimum of 35” tires for Wranglers or 37″ tires for Gladiators. (Not to exceed 40”. Participant Jeeps with tires over 40″ will be turned away at vehicle evaluation and will not be allowed to attend jamboree, no refund.)
- Front and rear lockers.
- Skid plates covering the gas tank, transfer case and rocker panels
- Any Jeep Wrangler JK Model with a stock factory rear axle is REQUIRED to install an upgraded rear differential cover and/or a rear glide plate. The following links show examples of the required equipment.
Rancho RockGEARTM Rear Differential Glide Plate
Rancho RockGEARTM Dana 44 Differential Cover - Jeep vehicle models 1996 and older are not permitted to register for the Rubicon Trail Jeep Jamboree. Participants must have a Jeep Wrangler model year 1997 to present or a Jeep Gladiator model year 2020 to present in order to participate in the Rubicon Trail Jeep Jamboree.
- Tow points are mandatory.
- GMRS radios are required.
2021 Jeep Wrangler Rubicon 392 Review
This week I’ve been behind the wheel of the most unusual Jeep Wrangler I’ve ever driven, the 2021 Jeep Wrangler Rubicon 392. So, what makes this Jeep so special and so unusual? It’s a hot rod.
Performance
Under the hood, you’ll find a 6.4-liter naturally-aspirated V8 and you guessed it, it’s got a Hemi. The beast-of-an-engine is mated to an 8-speed automatic that has shift paddles on the steering wheel. Together they put out 470-horses and an amazing 470-pound feet of torque. You’ll hit 60-miles per hour from a dead stop in just 4.5 seconds. The 392 designation is a throwback to 392-cubic inches, the designation for engine sizes before we switched to the metric system.
Interior
The 2021 Rubicon 392 has very nice bolstered leather seating with stitching and the Rubicon 392 logo embossed on the front seats. There is also stitching across the dash and throughout the door panels. From behind the multi-function steering wheel, there is a configurable driver info center in the middle of the colorful gauges.
Center dash is the 8.4” Uconnect system which operates the Alpine sound system, navigation, apps, climate, Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, and vehicle settings. The system works great and is very intuitive.
This screen also operates a terrific rear camera, Wi-Fi hotspot, and Travellink to get real-time info. One cool page is the off-road page which will tell you your pitch and roll degrees when you are off the pavement. You can also always know your altitude, which for some reason, I find fascinating.
Below the screen is your automatic temperature controlled air, hill descent control, the power window switches, and USB ports with a power outlet. Also there is the magical button to turn on or off one of the best exhaust systems I’ve ever heard. It is amazing. A red bar allows to lock and unlock the Tru-Lok front and rear axles. You can also disconnect the front sway bar if you really get into rough terrain.
The center console has the gear shifter with a Jeep silhouette on top, your 4-wheel drive stick shifter, a couple of cup holders, and a two-tier armrest with storage.
Moving to the back seat, it has very good head and legroom. Back seat occupants have air vents, USB ports, and a 110-volt outlet for charging your mobile devices.
It has the trailer towing package. My tester has the hardtop, but an optional $3995 Sky one-touch canvas power top slides back at the push of a button. When operated, the entire roof exposes the sky and it operates in about 20 seconds.
I love the built-in roll bar, it has speakers built into it. There is also a huge subwoofer in the rear section. Overall, the Alpine sound system is terrific.
What is fun about Jeeps is you can make them so different. Take the top off, take the doors off, fold the windshield back and enjoy all the fresh air you could want.
This Jeep is very loaded and comes with all the latest and greatest safety and off-road technology.
Total MSRP on this Wrangler is $78,740. Fuel economy is not good as expected but that shouldn’t be a factor. It will do 13 in town and 17 on the highway, or so they say.
The acceleration is insane. Stomp on it and the frontend raises, not unlike a boat while under heavy throttle. The big Jeep squats in the rear and it just flies. The exhaust system is just an added bonus.
Verdict
For many years, I told listeners to my radio show that the Wrangler was not for everyone and for me, it wasn’t a good daily driver. Now it is a quite enjoyable vehicle on the highway, the visibility is great, it’s quieter than previous versions, and it has a lot of modern technology. Off-road capability was not sacrificed for a more enjoyable experience on hard surfaces.
One word of caution: This model sits up about 2” higher than the normal Rubicon for better ground clearance. This makes getting in and out of it more difficult. Especially without running boards. If you are six-feet tall or less, you’ll be really glad it has grab handles to help you in.
Jeeps have come a long way since inception during World War II, and this 2021 Rubicon 392 is by far the most enjoyable one I have ever driven.
Positives
1. Off-road prowess
There are very few car makers across the globe that are known for their off-roading credentials and Jeep is at the forefront. Since the first Jeep rolled out in World War 2, the name has remained a synonym, a generic term for anything suitable for use on rougher terrains – especially in our country. And the Wrangler is one of that hardcore focused 4×4 SUV that is best enjoyed when the roads cease to exist.
With the Trailrated badge on the side on this Rubicon edition, you can be assured – when crossing a river, climbing up a mountain, punting in the desert, coursing through thick forest, or exploring any other wilderness – that you’d come out on the other side unscathed. Helping its off-road prowess are some purpose-built hardware like the heavy-duty Dana 44 solid axles with a sophisticated transfer case and locking front and rear differential, heavy-duty shocks, a full-time transfer case with low-range gear and full-fat 255/75 R17 knobby tyres. It also gets an electronically detachable front sway bar allowing 30 per cent more suspension articulation.
Now usually off-roading is reserved for the seasoned veterans who know a trick or two of getting unstuck in their 4×4. But Jeep has made the off-roading in the Wrangler a walk in the park even for a novice. Push a button on the dash reading ‘off-road+’ and if you are half as intelligent as the system, the Wrangler will take care of the rest. This sophisticated system can make adjustments to the throttle, traction control, and transmission shift so that you can crawl over rocks, pace through the sand, wade a river, trudge through slush or go mud-plugging without any hassle.
On the large centre touchscreen, there’s a dedicated off-road page that throws out vital information that’s useful when you are out scaling the wilderness. This includes tyre angle, drivetrain information, differential and sway bar setting, vehicle’s pitch and roll angles, and even latitude and longitude of your Wrangler.
2. Unmatched road presence
Measuring 4,882×1,894×1,848mm, the Wrangler Rubicon manages to even dwarf the Toyota Fortuner (4,795×1,855×1,835mm) on the streets. Being American, everything about the Wrangler is ‘BIG’. Its tall bonnet and imposing seven-slat grille isn’t something you’d want to see in your rear-view mirror. Since this is a four-door version, it’s long and as you can see in the measurement it is wider than it is taller – so it’s got a unique proportion that’s not conventional.
And this being the Rubicon edition (with better approach/depart and breakeven angles), you sit taller than everything else on the road. Its towering presence grabs attention and we didn’t find any road user not giving way to the Wrangler when it was out prowling the streets. There’s nothing on the road like the Wrangler and it commands the respect that not even full-size luxury SUVs can manage to. And that’s even before you get the roof off and make the Wrangler a fun, open-top machine.
3. Strong petrol engine
Currently on offer with the Wrangler is a 2.0-litre turbo-petrol engine from FCA’s Global Medium Engine (GME) family. This newly developed engine from the Hurricane family puts out 268bhp and 400Nm channelled through a ZF-sourced eight-speed automatic gearbox as standard. Although there’s nothing like a rumbling V8 in a proper American, this four-cylinder is fairly impressive.
The output figure won’t sound exciting on the paper but the Wrangler has enough firepower underneath to propel the two-tonne behemoth effortlessly. For the starters, it’s a refined and vibe-free motor with a soundtrack that of a buzzing supercharger. Under 2000rpm, it’s as usable as the next car on the road going around its business with no fuss. This is good because that makes the Wrangler surprisingly easy to drive in the city. Floor the throttle and the Wrangler charges ahead with a fervour that’s unexpected of an SUV weighing 2100kg.
In our acceleration run, the 0-100kmph sprint time was just 8.58 seconds. It won’t punch you down in your seat but the acceleration could bring a wide ear-to-ear grin on your face every single time you give it some beans. We like the seamless shift of the eight-speed automatic. There’s a slight delay in shift actions – especially in the kickdown – in everyday driving this transmission won’t give any reason to complain. It also holds its own when off-roading which is commendable.
4. Feature List
Now with any off-roader that’s so focused and purpose-built, there’s usually one trade-off – cabin comfort. But that’s not the case with the Wrangler. It’s not like any other utilitarian 4×4 that’s barebone on the inside to help it tread in extreme conditions.
On the contrary, the Wrangler we have here comes fitted with leather upholstery, all-four power window (despite the fact that all four doors are removable), dual-zone climate control, an eight-speaker music system combined with an 8.4-inch touchscreen with voice command, navigation, along with Apple CarPlay and Android Auto. It’s even got other creature comfort features like automatic LED projector headlamps, push-button start, reverse camera, colour MID screen on the instrument cluster, front and rear parking sensors, manual lumbar support for the driver’s seat, 60-40 flat-folding rear seats and massive storage under the centre armrest.
5. Pricing and Competition
Despite being a newer generation than the Wrangler that was sold in India between 2016-2019 – this current-gen Wrangler JL is more affordable than before. This is owing to the local assembly at the carmaker’s facility where the Compass was made and exported.
Jeep has started making the Wrangler for the first time outside its home country in its forty years history. Compared to the JL model which previously reached our shores as CBUs from the Toledo factory in Ohio last year, this Wrangler now saves you almost Rs 13 lakh on its on-road pricing. Thus it comes as an enticing buy over many luxury crossovers and SUVs that are priced between Rs 55-70 lakh.
Wrangler Rubicon 4xe Price and Details
All three 4xe trims — Sahara, Rubicon, and High Altitude — are offered solely in 4-door Unlimited format. Expect to pay $53,505, excluding destination charges, for the 2021 Jeep Wrangler Rubicon 4xe. This is several thousand dollars pricier than the base Sahara 4xe and significantly more than the sub-$30,000 price tag of a bare-bones Wrangler in 2-door format.
Keep in mind, however, the Rubicon 4xe comes with many features that Jeep buyers would option into their SUV. This includes front and rear locking differentials, larger all-terrain tires, rock rails, stronger transfer case, underbody skid plates, electronic sway bar (with push-button disconnect), plus front and rear tow hooks. On the Rubicon 4xe, these happen to be painted blue.
Similar blue-tinted touches include a black hood decal with Surf Blue accenting around it, along with blue stitching used in the interior.
Dimensions
The Jeep Wrangler Rubicon 4xe is the same size as the regular Wrangler Unlimited. Stretching 188.4 inches long and riding on a 118.4-inch wheelbase, the Rubicon 4xe has seating for five onboard. In terms of everyday practicality, the Unlimited is far more user-friendly than the 2-door Wrangler.
The second row is roomier and easier to access, and the 31.7 cubic feet of room behind the second row is more than double the capacity of the 2-door Wrangler. Cargo space expands to more than 72 cubic feet with the rear seats folded.
Engine
The Rubicon 4xe is motivated by a turbocharged 2.0-liter 4-cylinder paired with two electric motors and a lithium-ion battery positioned beneath the rear seats. An 8-speed automatic transmission and 4WD are standard.
Three driver-selectable driving modes allow the 4xe to run in hybrid format, using the gas engine and battery power, full electric mode (for 21 miles), and what Jeep calls eSave mode. This prevents the battery from kicking into action, allowing the driver to save the extra power for when it’s most needed.
While the EV range of the Rubicon 4xe is a plus, it’s worth noting the mileage of the 4xe is less than what you get with the standard 3.6-liter V6. The 4xe registers a combined city/highway average of 20 mpg, versus 21 mpg in the V6-powered Wrangler Unlimited.
The blame falls partly on the added weight of the 4xe’s battery pack. The 4xe also has a smaller fuel tank than other Jeep variants. This limits the total driving range to an EPA-estimated 370 miles, versus around 450 miles of range offered in most Wranglers.
Tires
The 2021 Jeep Wrangler Rubicon 4xe comes standard with 17-inch aluminum wheels fitted with LT285/70SR17C BSW all-terrain tires.
Абсолютный убийца: оживший танковый кошмар
Начнём с того, что орудие Sturmpanzer VI Sturmtiger существовало в реальности, но не запускалось в серийное производство. Техника выпускалась штучными экземплярами. Лобовую проекцию рубки защищала 150-миллиметровая броня. При этом пластины располагались под углом в 47 градусов. Такая броня считалась неуязвимой для большинства орудий того времени.
В качестве основного вооружения, на «Штурмтигры» устанавливались 380-миллиметровые реактивные бомбомёты, что обеспечивало технике невероятную огневую мощь. Для справки: подобными характеристиками могли похвастаться только тяжёлые артеллирийские орудия и системы, устанавливаемые на железнодорожных платформах.
Разработчики собирались ввести Sturmpanzer VI Sturmtiger в игру на постоянной основе. Это решение рассматривалось ещё в 2014=2015 гг. Однако у этой техники весьма специфические характеристики, поэтому органично вписать её в ветку развития, не получилось. Это неизменно вызвало бы дисбаланс в рандоме.
Поэтому до настоящего времени, «Штурмтигр» считался среди игроков танковым мемом и поводом для шуток. Однако именно на базе этой машины дорабатывались характеристики ряда ПТ-САУ, которые сейчас есть в игре.
При этом сам Sturmpanzer VI Sturmtiger незримо присутствовал в игре, и его реально находили самые внимательные игроки. Не верите? Этот орудие пряталось в ангаре на карте «Северодвинск», и его можно было рассмотреть через щель в двери.
Общая информация о событии
Игровое событие в честь юбилея игры World of Tanks делится на пять этапов, каждый из которых посвящён определённой стадии развития проекта. Благодаря этому, заядлые танкисты смогут вспомнить лихое прошлое, а новобранцы откроют для себя игру с необычной стороны.
Каждый запланированный акт условно подразделяется на два этапа:
- Активный – длится неделю, предлагает игрокам поучаствовать в специализированных игровых событиях;
- Затишье – охватывает всё оставшееся время до завершения этапа: в среднем около 20 дней
Принять участие в Рубиконе можно на любой техники от 4-го уровня. Активная стадия охватывает 9 задач, которые разделены на 3 самостоятельных блока. Внутри каждого для выполнения доступно по 3 задачи с повышающимся уровнем сложности.
Выполняются предложенные задачи параллельно, поэтому при ответственном подходе к делу можно управиться за один день. За каждую задачу игрок получает определённое количество юбилейных монеток. Чем сложнее условия, тем выше награда. После завершения всех трёх блоков, участнику становится доступна специальная задача для ежедневного выполнения. Кстати, за выполнение всех задач этого этапа события, игрок получает золотой ключик, который на шаг приближает его к получению уникального объёмного стиля для Т30.
Когда активная фаза завершается, наступает затишье. Здесь игроки также выполняют боевые задачи, которые условно можно разделить на будние и выходные. Важно понимать, что вторые будут сложнее, но и награда за них выше.
Заключение
Дальше нас ждет продолжение празднования десятилетия World of Tanks. Каждый из актов будет сопровождаться определенным событием «Вспомнить все», например сейчас разработчики вернули на неделю общий чат в бою.
Вам будет интересно:
Блокировка интернет-ресурсов на территории Украины
Стала доступна предзагрузка обновления 1.10.1.1 WOT
Инвайт-код для WOT на сентябрь 2018 [7 дней према, 500 голды и премиум танк Т-127]